söndag 28 oktober 2007

Allt klart för flyglektioner (nästan)

I veckan kom till sist brevet från luftfartsstyrelsen med elevtillståndet.

Jag fick en sån här:


Och bytte den tillsammans med en massa pengar mot en sån här:


Det var lite kul att hämta ut det på Preem. Mannen bakom disken tittade på breven med texten "Luftfartsstyrelsen" på, därefter på oss (vi hämtade båda ut våra tillstånd samtidigt). Sedan tittade han åter på breven. Och på oss. Sedan sa han "öh, ja, det blir ettusentrehundranittio kronor.. Var..". Det märktes att han ville fråga vad tusan vi båda utan att blinka betalar 1390:- för som ryms i ett litet tunt kuvert med luftfartsstyrelsen som avsändare. Men han gjorde det inte, så han får väl klura vidare.

För övrigt undrar dom nog vad jag är för en person på den bensinmacken. Tycker jag är där och hämtar olika paket och brev var och varannan vecka nu.

Nu är det bara att faktiskt bli medlem i klubben kvar (ren slentrian och brist på rätt person på plats som är anledningen till att det inte blivit gjort än). Sen är jag berättigad till att hugga tag i en flyglärare och susa upp i luften. Tror bestämt jag ska bränna lite pengar på en flyglektion i november-december om vädret tillåter.

Inga kommentarer: