lördag 15 mars 2008

Lördag på klubben

Idag hade E flyglektion inbokad vid tolvtiden. Jag hängde med upp till klubben för att dels inte bara sitta hemma och skräpa och dels för att vi hade lite andra ärenden efter lektionen.

Min tanke var att få två timmar effektiv studietid, men det var väl givet att misslyckas. En mängd människor var däruppe och vi snackade en hel del skit, men även lite vettiga saker. Framförallt känner jag väl att det är lite vettigt att visa sig där så att det syns att man är intresserad. I alla fall om man vill ha en framtid inom flyget på ett eller annat vis. Sen fick jag faktiskt lite övningsuppgifter gjorda ändå.

En hel del aktivitet var det. En IFR-skolning avslutades just när vi kom dit och en skulle upp och öva bedömningslandningar. E stack ut utanför kontrollzonen för att öva på planflykt och svängar. Samtidigt var både segelflygklubbens Pawnee (kanske inte ett skitsnyggt plan, men jag vill få flyga det i framtiden), en helikopter samt ett chartrat plan åt HV71 ute och snurrade i luften. Riktigt gott när det hörs en hel del snack i radion som står i klubbens "café".

Idag borde jag se till att läsa igenom kapitel 1-6 i flygövningsboken eftersom det självfallet blir fint väder imorgon för ytterligare en lektion i luften!

Inga kommentarer: