tisdag 24 juni 2008

Är det inte regn så är det vind

Idag satte vinden stopp för flygandet. Det, samt flyglärarens hälsa och min tidsbrist.

Jag höll koll på vädret hela dagen idag. Det blåste kring 15 knop 260 grader i princip hela dagen. TAF:en varnade för 15 knop med byar på 25 till kvällen lagom till mitt skolpass.

Jag pratade med läraren på väg hem från jobbet och vi konstaterade att det var ett bra tillfälle att ställa in. Jag har redan skolat i skumpigt väder och har andra saker på flygagendan än att studsa runt i skumpig luft. Han var lagom trött på det efter skolpass en hel dag och tyckte det skulle vara trevligare att åka hem.

Sagt och gjort, vi ställde in och bestämde oss för att ses på måndag igen, så jag har jobbat hela kvällen istället.

Fick däremot se på bokningsschemat nu under kvällen att planet är inbokat på service hela nästa vecka. Det innebär risk för att måndagspasset blir inställt och nästa skolning dröjer till en vecka in i juli. Asch!

Inga kommentarer: