torsdag 27 september 2007

Håltimma?

Det blev snabba fem minuter hemma idag efter jobbet innan vi åkte till flygklubben för dagens teorikurs. Jag hann precis kasta i mig lite mat och fixa en termos med te.

I klubbhuset satt vi och väntade med de andra en stund innan vi fick beskedet att dagens teoripass blev inställt på grund av plötslig sjukdom. Lika bra att åka hem igen alltså. Tur var det. Jag hade aldrig orkat med tre timmar meteorologi idag. Mitt te var dessutom väldigt äckligt, så det hade jag nog inte kunnat dricka för att hålla mig vaken.

Blir nog till att läsa lite fortsatt meteorologi på egen hand på bussen tills nästa teoripass på tisdag. Då är det human factors med flygläkaren som vi dessutom måste boka tid hos för att göra vår medical. Funderar även på att skaffa en rejäl meteorologibok för att lära mig lite mer än vad som står i kurslitteraturen. Men jag får se, det finns ju så mycket mer att göra än att läsa överskurs.

Inga kommentarer: