lördag 26 januari 2008

Ojoj, dålig disciplin

Idag städade jag undan lite teorimaterial som legat och skräpat sedan navigationsprovet. En rejäl bunt bestående av böcker, navskiva, kartor och annat åkte ner i väskan där de får ligga tills det är dags för det Riktiga Provet™. Jag letade även upp vårens teorischema för att börja lägga in tiderna i kalendern på datorn. Då fick jag se att det är prov på tisdag!

Jag har haft helt fel om var i tiden vi är. I torsdags trodde vi att det inte var någon teori så vi stannade hemma. Det var visst första lektionen i BCL (Bestämmelser för Civil Luftfart). Dumt att missa det. Likaså är det ju det här med provet på tisdag i meteorologi. Skit också!

Nu blir det till att försöka läsa på i helgen så mycket som det bara går. Men förmodligen hoppar jag nog tisdagens prov och satsar på det redan inbokade extratillfället som är om två veckor. Det är för mycket just nu för att jag skall hinna läsa in allt tills tisdag.

Inga kommentarer: