måndag 21 januari 2008

Snart dags att ge sig av uppåt

I lördags när jag var på den årliga kick-offen med jobbet ringde telefonen under ett seminarie. Nyfiken som jag var (och dessutom lite uttråkad av samma ekonomisnack som man alltid får höra) så SMS:ade jag iväg numret som för mig var okänt till någon av nummerupplysningarna. Tillbaks fick jag ett svar att numret tillhörde en person på Malmö Aviation.

Märkligt tyckte jag. Har det kanske något att göra med flygklubben? Men jag känner ju inte till någon som flyger för Malmö Aviation. Är det någon på g-kraft där jag är allmän språkpolis? Näeh, finns inte någon kommersiell pilot som pysslar med den siten, inte heller skulle dom ringa mig.

Utan att tänka så mycket mer på det gick dagen (och natten) vidare. Under söndagen ringde det igen, men jag kunde inte svara på grund av nedsatt talförmåga (måste ha skrikit mycket under lördagen på dansgolvet). Dock fick jag ett meddelande inpratat där Henrik förklarade att han skulle vara min flyglärare och att han ville berätta att han finns till. Nice! Jag har ju gått och funderat på när det blir dags att börja flyga. Framförallt i och med att ryktet säger att eleverna förra året började redan på hösten.

Idag fick jag så en liten pratstund med Henrik som verkar väldigt trevlig. Han berättade att han räknar med att börja skola inom två-tre veckor, dvs i början av februari. Runt ett pass i veckan skall jag räkna med. Gott!!

Inga kommentarer: